Знайомимо дошкільників з економікою.
08.12.2016 року на базі Новоставецького дошкільного навчального закладу «Колосочок» відбувся семінар завідувачів дошкільними навчальними закладами району з питання «Економічне виховання дітей дошкільного віку та шляхи його здійснення». Поняття «економіка» й «дитина» лише на перший погляд здаються надто далекими одне від одного. Якщо ж сприймати економіку як сферу «розумного» домашнього господарства, мистецтво його ведення, можна в доступній формі донести дітям елементарні базові знання з цієї галузі, роз’яснити зміст економічних взаємозв’язків. Коли слід починати знайомство дітей з економікою? З якого віку дитина повинна дізнатися про світ економічних відносин? Як і за допомогою якого устаткування навчати дітей економіці? І чи потрібно це робити? Ці питання хвилюють і педагогів і батьків не один десяток років. Дитина мимоволі зустрічається з економікою, навіть якщо її не вчать економіці. Вона дізнається, що таке «моє», «твоє», «наше», «обмін», «гроші», «ціна», «купити», «дешево», «продати», «заробити». Чим раніше ми почнемо економічну освіту дітей, тим їх дії і вчинки будуть більш раціональними, усвідомленими, тому, що саме в дошкільному віці діти набувають первинний досвід елементарних економічних відносин. Завідувач Новоставецького ДНЗ Медвідь Г.І. виступила з питання «Економічне виховання дітей дошкільного віку та шляхи його здійснення», наголосила на тому, що «основною метою економічної освіти дошкільнят є формування навичок та умінь раціонального використання та інтересу до матеріальних цінностей, розвиток економічного мислення, спонукання до ділової активності, ознайомлення з сучасними ринковими відносинами», зробила аналіз розділу «Основи економічної культури» програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Методист районного методичного центру Рудюк О.І. представила навчальний посібник Aflatout Соціально-фінансова освіта дітей дошкільного віку. Ознайомила з алгоритмом впровадження: навчання педагогів; планування роботи; створення розвивального середовища; залучення батьківської громади; зворотній зв'язок.
Учасники семінару відвідали заняття з економіки в старшій групі, яке підготувала і провела вихователька Медвідь Л.О.
Під час методично- практичного модуля завідувачі ДНЗ визначили форми організації роботи з дітьми, структуру розвивального середовища, основну тематику занять з економіки.
Сьогодення ставить нові вимоги до дошкільної освіти й кожного вихователя. Педагоги мають бути творчими особистостями, новаторами ідей, постійно підвищувати свою професійну майстерність. Завідувачі були активними учасниками тренінгу «Розвиток творчих здібностей педагогів».
фотозвіт
|