Меню сайту
Календар
Архів записів
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Інформація про сайтДошкільна освіта: досягнення та пріоритетні завдання У 2013 році в області продовжується модернізація змісту освітньої галузі. Пріоритети та перспективи розвитку системи дошкільної освіти визначені Державною цільовою соціальною програмою розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року (затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №629), новими соціальними ініціативами Президента України «Діти – майбутнє України» та Національним планом дій щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». В області об’єднано всі зусилля на розширення мережі дошкільних навчальних закладів. Торік відкрито 4 нових дитячих садки (3 – у Славутському, 1 – у Хмельницькому районах), відновлено роботу 3-х закладів (2 – у Кам’янець-Подільському, 1 – у Городоцькому районах), проведено реконструкцію 7 приміщень ДНЗ (по 2 – у Дунаєвецькому, Віньковецькому, по 1 – у Деражнянському, Летичівському, Хмельницькому районах) та відкрито 33 додаткові групи у функціонуючих закладах. Проведена робота дала можливість створити додаткові місця в навчальних закладах для 800 дітей дошкільного віку. Цьогоріч заплановано створити ще близько 1300 місць для дітей в дошкільних закладах: відновити діяльність повернених для використання за призначенням ДНЗ №36 м.Хмельницького та ДНЗ №19 м.Кам’янця-Подільського; реконструювати 7 ДНЗ, відкрити 4 дошкільних заклади у складі навчально-виховних комплексів, відремонтувати з метою відкриття додаткових груп – 38 закладів. Станом на 1 липня реконструйовано 1 ДНЗ в Городоцькому районі, відкрито 7 додаткових груп, завдяки чому створено 130 місць. Всього у мережі налічується 825 дошкільних навчальних закладів, з них: 34 ДНЗ сільської місцевості призупинені у зв’язку з демографічною ситуацією. У містах – 165 дошкільних навчальних закладів, у сільській місцевості – 660. У комунальній власності знаходиться 818 дошкільних закладів, у власності міністерств і відомств – 3, у приватній власності – 1, у власності колективних сільськогосподарських підприємств -3. Контингент дітей у дошкільних навчальних закладах становить 45, 4 тис. дітей. Рівень охоплення дітей віком від 3 до 6 (7) років дошкільною освітою становить 95,1 %, що на 6,1 % більше, ніж в минулому році (в тому числі варіативними формами – 2,8 %). У містах охоплено 98,5 % дітей , у селах – 89,5 %. Стовідсоткового рівня охоплення дітей від 3 до 6 (7) років дошкільною освітою досягнуто у містах Нетішині, Хмельницькому, Старокостянтинові, Шепетівці та Старокостянтинівському, Чемеровецькому районах. Діти 5-річного віку охоплені дошкільною освітою стовідсотково, з них: 95,2 % відвідують дошкільні навчальні заклади, 4,8 % - охоплені варіативними формами роботи (274 дитини старшого дошкільного віку отримують освіту в короткотривалих групах при загальноосвітніх навчальних закладах, 290 дітей охоплені соціально-педагогічним патронатом). Чисельність дітей у дошкільних навчальних закладах у розрахунку на 100 місць становить 120 осіб ( у містах – 136, у сільській місцевості – 98). У порівнянні з 2011 роком кількість дітей на 100 місцях збільшилась на 6 одиниць. У зв’язку з міграцією сільського населення у міста та збільшенням народжуваності існує черга на влаштування в міські дошкільні навчальні заклади у кількості 4, 9 тис. дітей. Найбільша черга в містах: Хмельницькому – 2900, Кам’янці-Подільському – 671, Славуті – 287 та Полонському районі – 365 дітей. З метою забезпечення особистісного зростання кожної дитини, розвитку її задатків, нахилів, здібностей у дошкільних навчальних закладах області діє розгалужена мережа гуртків та студій різного спрямування, які дошкільники відвідують відповідно до власних інтересів і бажань. Усього в ДНЗ області діє 1871 гуртків, у яких займається близько 26,7 тис. дітей дошкільного віку. 115 дошкільних навчальних закладів області працюють за певним пріоритетним напрямком: художньо-естетичним, фізкультурно-оздоровчим, музичним, гуманітарним та ін. Ці заклади відвідують близько 13 тис. дітей Залишається актуальним питання задоволення освітніх потреб дітей з вадами фізичного та розумового розвитку. Для таких дітей в області функціонують 4 дошкільні навчальні заклади компенсуючого типу, 88 закладів комбінованого типу, в яких у 227 спеціальних та санаторних групах виховується 3303 дітей з порушенням слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату, інтелекту, з проявами туберкульозної інфекції. Спрямовується робота на організацію інклюзивної освіти. Певний досвід напрацьовано в м. Нетішині (створено профілактично-реабілітаційні центри для дітей з вадами фізичного розвитку на базі трьох дошкільних закладів) та м. Кам’янці-Подільському (діє міська програма з інклюзивного навчання і виховання дітей). Всього освітні послуги та корекційно-реабілітаційну допомогу в дошкільних навчальних закладах області отримують 317 дітей-інвалідів дошкільного віку. У дошкільних навчальних закладах області працюють 4787 педагогів, з них: 55,2 % - з повною вищою освітою. З метою покращення інформатизації ДНЗ та застосування інноваційних технологій комп’ютерами забезпечено 51,7 % ДНЗ, до мережі Інтернет підключено 33,4 %, що на 18 % більше, ніж в 2011 році. Торік на дошкільну освіту витрачено 371,1 млн.грн. з місцевих бюджетів, що на 83,6 млн.грн. більше, ніж у 2011 році. На розвиток дошкільної освіти залучено 32 млн. грн. позабюджетних коштів, що на 4,25 млн. грн. більше, ніж у 2011 році. При організації роботи в дошкільних навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році важливо зосередити увагу на вирішенні таких ключових завдань: – максимальне охоплення дітей дошкільною освітою та надання їм якісних освітніх послуг шляхом створення додаткових місць в ДНЗ та оптимізації впровадження і розширення перевірених практикою форм здобуття дошкільної освіти; – реалізація державного освітнього стандарту через виконання вимог освітніх програм, затверджених або рекомендованих Міністерством освіти і науки України; – охорона життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, забезпечення сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими потребами; – актуалізація питань безпеки життєдіяльності, формування основ безпечної поведінки дошкільників в різних життєвих ситуаціях, забезпечення відповідального ставлення дорослих до життя і здоров’я дітей. |