Субота, 27.04.2024, 00:25

Дошкільна освіта Теофіпольщини

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Форма входу
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформація про сайт


Дошкільна освіта:

досягнення та пріоритетні завдання

У 2013 році в області продовжується модернізація змісту освітньої галузі. Пріоритети та перспективи розвитку системи дошкільної освіти визначені Державною цільовою соціаль­ною програмою розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року (затв. Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №629), новими соціальними ініціативами Президента України «Діти – майбутнє України» та Національ­ним планом дій щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурен­тоспроможна економіка, ефективна держава».

В області об’єднано всі зусилля на розширення ме­режі дошкільних навчальних закладів. Торік відкрито 4 нових дитячих садки (3 – у Славутському, 1 – у Хмель­ницькому районах), відновлено роботу 3-х закладів (2 – у Кам’янець-Подільському, 1 – у Городоцькому районах), проведено реконструкцію 7 приміщень ДНЗ (по 2 – у Ду­наєвецькому, Віньковецькому, по 1 – у Деражнянському, Летичівському, Хмельницькому районах) та відкрито 33 додаткові групи у функціонуючих закладах. Проведена робота дала можливість створити додаткові місця в на­вчальних закладах для 800 дітей дошкільного віку.

Цьогоріч заплановано створити ще близько 1300 місць для дітей в дошкільних закладах: відновити ді­яльність повернених для використання за призначенням ДНЗ №36 м.Хмельницького та ДНЗ №19 м.Кам’янця-Подільського; реконструювати 7 ДНЗ, відкрити 4 дошкіль­них заклади у складі навчально-виховних комплексів, відремонтувати з метою відкриття додаткових груп – 38 закладів. Станом на 1 липня реконструйовано 1 ДНЗ в Городоцькому районі, відкрито 7 додаткових груп, завдя­ки чому створено 130 місць.

Всього у мережі налічується 825 дошкільних навчаль­них закладів, з них: 34 ДНЗ сільської місцевості призупи­нені у зв’язку з демографічною ситуацією. У містах – 165 дошкільних навчальних закладів, у сільській місцевості – 660. У комунальній власності знаходиться 818 до­шкільних закладів, у власності міністерств і відомств – 3, у приватній власності – 1, у власності колективних сіль­ськогосподарських підприємств -3.

Контингент дітей у дошкільних навчальних закладах становить 45, 4 тис. дітей. Рівень охоплення дітей віком від 3 до 6 (7) років дошкільною освітою становить 95,1 %, що на 6,1 % більше, ніж в минулому році (в тому числі варіа­тивними формами – 2,8 %). У містах охоплено 98,5 % дітей , у селах – 89,5 %. Стовідсоткового рівня охоплення дітей від 3 до 6 (7) років дошкільною освітою досягнуто у містах Нетішині, Хмельницькому, Старокостянтинові, Шепетівці та Старокостянтинівському, Чемеровецькому районах.

Діти 5-річного віку охоплені дошкільною освітою стовідсот­ково, з них: 95,2 % відвідують дошкільні навчальні заклади, 4,8 % - охоплені варіативними формами роботи (274 дитини стар­шого дошкільного віку отримують освіту в короткотривалих групах при загальноосвітніх навчальних закладах, 290 дітей охоплені соціально-педагогічним патронатом).

Чисельність дітей у дошкільних навчальних закладах у розрахунку на 100 місць становить 120 осіб ( у містах – 136, у сільській місцевості – 98). У порівнянні з 2011 роком кількість дітей на 100 місцях збільшилась на 6 одиниць.

У зв’язку з міграцією сільського населення у міста та збільшенням народжуваності існує черга на влаштування в міські дошкільні навчальні заклади у кількості 4, 9 тис. дітей. Найбільша черга в містах: Хмельницькому – 2900, Кам’янці-Подільському – 671, Славуті – 287 та Полон­ському районі – 365 дітей.

З метою забезпечення особистісного зростання кожної дитини, розвитку її задатків, нахилів, здібностей у дошкільних навчальних закладах області діє розгалу­жена мережа гуртків та студій різного спрямування, які дошкільники відвідують відповідно до власних інтересів і бажань. Усього в ДНЗ області діє 1871 гуртків, у яких займається близько 26,7 тис. дітей дошкільного віку.

115 дошкільних навчальних закладів області працю­ють за певним пріоритетним напрямком: художньо-ес­тетичним, фізкультурно-оздоровчим, музичним, гумані­тарним та ін. Ці заклади відвідують близько 13 тис. дітей

Залишається актуальним питання задоволення освіт­ніх потреб дітей з вадами фізичного та розумового розви­тку. Для таких дітей в області функціонують 4 дошкільні навчальні заклади компенсуючого типу, 88 закладів ком­бінованого типу, в яких у 227 спеціальних та санаторних групах виховується 3303 дітей з порушенням слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату, інтелекту, з проява­ми туберкульозної інфекції.

Спрямовується робота на організацію інклюзивної освіти. Певний досвід напрацьовано в м. Нетішині (ство­рено профілактично-реабілітаційні центри для дітей з вадами фізичного розвитку на базі трьох дошкільних закладів) та м. Кам’янці-Подільському (діє міська про­грама з інклюзивного навчання і виховання дітей). Всього освітні послуги та корекційно-реабілітаційну допомогу в дошкільних навчальних закладах області отримують 317 дітей-інвалідів дошкільного віку.

У дошкільних навчальних закладах області працюють 4787 педагогів, з них: 55,2 % - з повною вищою освітою.

З метою покращення інформатизації ДНЗ та застосу­вання інноваційних технологій комп’ютерами забезпечено 51,7 % ДНЗ, до мережі Інтернет підключено 33,4 %, що на 18 % більше, ніж в 2011 році.

Торік на дошкільну освіту витрачено 371,1 млн.грн. з місцевих бюджетів, що на 83,6 млн.грн. більше, ніж у 2011 році. На розвиток дошкільної освіти залучено 32 млн. грн. позабюджетних коштів, що на 4,25 млн. грн. більше, ніж у 2011 році.

При організації роботи в дошкільних навчальних за­кладах у 2013-2014 навчальному році важливо зосеред­ити увагу на вирішенні таких ключових завдань:

– максимальне охоплення дітей дошкільною освітою та надання їм якісних освітніх послуг шляхом створення додаткових місць в ДНЗ та оптимізації впровадження і розширення перевірених практикою форм здобуття до­шкільної освіти;

– реалізація державного освітнього стандарту через виконання вимог освітніх програм, затверджених або рекомендованих Міністерством освіти і науки України;

– охорона життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, забезпечення сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими потребами;

– актуалізація питань безпеки життєдіяльності, фор­мування основ безпечної поведінки дошкільників в різних життєвих ситуаціях, забезпечення відповідального став­лення дорослих до життя і здоров’я дітей.